a) actele normative care reglementeaza organizarea şi funcţionarea autorităţii sau instituţiei publice |
|
b) structura organizatorică, atribuţiile departamentelor autorităţii sau instituţiei publice |
|
c) numele şi prenumele persoanelor din conducerea autorităţii sau a instituţiei publice și ale funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice |
|
d) coordonatele de contact ale autorităţii sau instituţiei publice |
|
e) audienţe |
Program audiente - Marti: 12.00 - 14.00 - la sediul societatii. (Descarca cerere tip inscriere audienta) |
f) sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil |
|
g) programele şi strategiile proprii |
|
h) lista cuprinzând documentele de interes public |
|
i) lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii |
Principalele categorii de informalii sunt: Informații publice - informații de interes public - alte informalii publice Informații interne profesionale - informații ce constituie proprietatea organizației - informații cu caracter personal Categoriile de documente produse si/sau gestionate de societate sunt: contracte, facturi, avize, adrese, referate, comunicate de presa ) acte normative de uz intern, răspunsuri la petiții/sesizări etc. |
j) modalităţile de contestare a deciziei autorităţii sau a instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate |
Refuzul explicit sau tacit al angajatului desemnat pentru aplicarea Legii nr. 544/2001 constituie abatere si atrage răspunderea disciplinara a celui vinovat. Împotriva refuzului de a răspunde unei solicitări legitime se poate depune reclamație la conducătorul unității in termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință de către persoana lezata. Dacă după cercetarea administrativă reclamația se dovedește întemeiată, răspunsul se trimite persoanei lezate in termen de 15 zile de la depunerea reclamației și va conține atât informațiile de interes public solicitate inițial, cât și menționarea sancțiunilor disciplinare luate împotriva celui vinovat. În cazul in care o persoană se consideră vătămată in drepturile sale, prevăzute de Legea 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, aceasta poate face plângere la secția de contencios administrativ a tribunalului Vrancea. |